El planeta on vivim es queixa a crits


Mai hagués imaginat tenir la necessitat d’escriure sobre aquest tema però és que em preocupa més del que realment imaginava. 

El món, em preocupa el món.
El planeta on vivim es queixa a crits i sembla que la humanitat fa el sort als seus esglais i es limita a apedaçar els estralls dels xiscles de la terra.


Ahir vam patir els efectes del Temporal Glòria i avui ens queixem i arreglem allò que s’ha endut per davant, ferralla tot plegat ...però no escoltem l’ànima d’aquesta meteorologia que ens diu: prou, que ens demana que tractem bé la terra que ens sosté i el sòl que ens permet viure...no fa pas massa dels incendis d’Austràlia però com que ens cauen lluny només en fem un petit esment tot fent el cafè amb els companys de feina per parlar de quelcom, collons que ens cremen els pulmons !!!

I esperem que passi el temporal amb expectativa i desitgem que no en vingui un altre quan la terra encara estigui molla però mentrestant ens limitem a què? Què fem perquè això no passi? I se que nosaltres no tenim un botó per parar-ho però si que tenim petites eines per fer front aquest canvi climàtic que clama als set cels una reacció immediata de tots!!!

Envio WhatsApp als amics del Delta i també als de Girona que estan pendents del Ter, tots estan bé sort d’això, però és esfereïdor quan em diuen que La Illa de Buda i la platja del trabucador han desaparegut. Han desaparegut !!!!

Greta Thunberg (activista mediambiental) està fent que les coses ressonin i el jovent agafi consciencia i no seré jo qui us digui què fer perquè tots ho sabeu de sobres però si us plau, fem-ho i fem-ho bé...costa poc, escoltem el planeta i la nostra salut bategarà molt millor.

Gràcies i perdoneu ehh que he estat un temps, massa, fora de joc però és que els meus embarassos i la meva maternitat ho demanaven. Ara torno i poc a poc m’aproparé de nou a vosaltres per compartir inquietuds i cultura.

Feliç de retrobar-me amb tots !! 

Una abraçada

Montse Solé 

Comentaris

  1. Quina ilusió retrobar-te per aqui Solé !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ai gràcies Maria, perdona el meu retard en la resposta. Salutacions

      Elimina
  2. "Para cambiar nuestra vida deberíamos cambiar nuestra manera de vivir, y esto es algo que normalmente pedimos a los demás, pero desde luego no a nosotros mismos".
    Zygmunt Bauman

    ResponElimina
    Respostes
    1. Soy de las que piensan que más de uno y de dos si que somos conscientes, todo y que falta sansibilizar aún a más personas qualquier granito de arena suma, siempre suma, sin duda alguna. Saludos Mario.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada