La dona de fer feines i l'art !

La dona de fer feines i l'art !

Pots semblar curiós però cada cop que la dona de fer feines es planta al menjador per treure la pols em diu..."hay tanto arte que tengo miedo" i en part l'entenc...perquè des del primer dia que va venir a treballar a casa que quan li vaig dir "cuidado amb això, i això també, i allò també ...que és un tresor, és art"...i es que em sabria molt greu que per aquelles coses del feinejar ràpid es trenqués el gerro que vaig portar d'un viatge de la Xina", l'estàtua de Grècia, la làmpada de Burano, el papiro d'Egipte, la ceràmica de Colliure o el lector de l'Oter.

Igualment li dic "cuidado" quan, amb una passada ràpida, treu la pols de sobre els quadres ...molts cops em diu "señora no entiendo su arte" i altres em pregunta "però realmente usted mira tanto cuadro durante el dia?"....i és cert molts cops no els miro però se que hi son...i quan el silenci regenta l'estança, sola amb una tassa de té a les mans, els gaudeixo i em reconforta l'ànima. M'endinso en el mar de SalmaldonArt pintat per la M.Olivé.Balletbó, gaudeixo del classisme d'en Cases, contemplo la litografia d'en Pollock i l'estima de la creu de l'amic Miró etc... 

Els quadres estan penjats tant al menjador com arreu dels passadissos de la casa....arreu menys al bany on hi tinc una foto intrèpida de la Tanit Plana i al hall de les habitacions on hi ha tot de fotos petites de moments de somriures compartits ...amb tot el meu món que sent por cada cop de la dona de fer feines arriba, drap en mà, amb la seva despresa per evitar trencar qualsevol de les coses que hi ha per la casa, però sobretot l'art.

També hi tinc peces d'amics i dels més petits de la casa que amb joia et diuen "això és per tu ...t'ho he dibuixat amb el cor"....però un dia la dona em va dir "lo siento hoy se ha roto" i en una mà em duia el marc i en l'altre un paper esguinzat "pidale, de mi parte, porfavor, a su sobrino que le dibuje otro"....amb un rictus serio li va contestar "si fuera de mi sobrino...però este calcetin és de ...un artista". No importa que s'hagués trencat o potser sí  ...no ho se però des de llavors que la dona de fer feines ja no va amb tanta por, com que ja ha trencat una peca diu que ja té el mal fet ...i fins i tot ara es comunica amb l'art i els hi diu a les peces "te he buscado en Internet y tu eres..."

I de la por a la curiositat....i de la pols a l'amistat...i tot gràcies a un Tàpies trencat!

Quan perds la por pots construir coses boniques! 

Pd: aquesta història és 25% realitat, 75% inventat ...ja m'agradaria tenir un Tàpies  i dona de fer feines a casa!!!

Besitos

Montse
@solemontsesole






Comentaris