2 senyores, 10 senyors al mes d'agost...amb Amadeu Casas


2 senyores, 10 senyors al mes d'agost...
 
AMB:

 
AMADEU CASAS @amadeucasas

Guitarrista, cantant i compositor. Demà, 5 d'agost, a 20h, fa un homenatge a B. B. King amb “The King is Gone” a la Sala Jamboree de Barcelona.
 

Montses: ets home d'estiu?
Amadeu Casas: El “bon temps” m’agrada més, és cert, ve mes de gust sortir, passejar asseure’s a una terrassa, gaudir del mar, etc. Però l’hivern també té les seves coses bones, veure ploure darrere els finestrals, anar ben abrigat, sentir la pluja a la cara, caminant o anat amb bicicleta (no sóc home de paraigües)...


Mts: a l'estiu consumeixes més o menys art? 
A.C: Intento ser consumidor d’art tot l’any, no crec que l’art tingui una estació, com la fruita té les seves. L’art en qualsevol de les seves manifestacions, és per a mi, l’aliment de l’ànima.

Mts: meló o síndria?
A.C:D’entrada diria que meló, si és bo, òbviament. Puc arribar a menjar-me’n un de sencer. Però no puc deixar de banda la síndria tan sucosa i dolça, que té un punt sexy.

Mts: t'afecta la calor per crear?
A.C:No especialment, intento adaptar-me a la temperatura ambiental, tot i que com a mortal sento el clima com qualsevol altre. Procuro que no sigui l’eix de les meves obsessions.

Mts: com és el teu dia d'estiu perfecte?
A.C: A prop del mar, amb la meva gent i la meva guitarra. Hi ha qui diria que em conformo amb poca cosa, però cada cop valoro més la sort de de tenir el que tinc.

Mts: com influeixen a la teva vida els premis rebuts?
A.C:No n’he rebut mai cap de premi com a músic. El meu premi és poder fer la feina que més m’agrada i gaudir del petits grans moments que et regala la vida.


Mts: per tu l'hora perfecte per anar a la platja és ?
A.C: Cap el tard, quan la majoria de la gent ja ha marxat i passejar és un plaer. Poder gaudir d’un bany llarg i tebi i si pot ser compartit, és altament terapèutic i reconfortant.

Mts: del teu darrer treball "Lo Gaiter de la Muga"  3 motius perquè el gaudim aquest estiu.
A.C:

- L’obra del Poeta Fages de Climent, és d’un gran nivell. Oblidat i poc reconegut, crec que la meva modesta aportació pot ajudar a descobrir-lo i possiblement estimar-lo.

- Crec que és una feina molt digna que pot proporcionar una agradable estona a qui gaudeixi de la musica i al mateix temps de la poesia.

- Escoltant-lo, qui ho faci, tindrà l’oportunitat de “sentir” la màgia de la veu de l’Enric Casasses, la genialitat de Pascal Comelade, la personalitat de Quico Pi de la Serra, la veu dolça d’Elena Gadel i el saber fer de tots el grans musics que hi han deixat la seva empremta.
Mts: la cançó perfecte per  un vespre d'estiu és...

A.C: Aquella que s’acomodi millor al teu estat d’ànim. No pot ser la mateixa si tens ganes de festa que si tens ganes de calma.

Mts: nous projectes de cara a tardor/hivern?
A.C: Properament sortirà “Set” el meu setè disc que serà un recull dels anteriors. Acabar diferents treballs discogràfics que tinc encetats: el nou disc del Quico Pi de la Serra, el que vàrem gravar amb l’August Tharrats, el que hem fet amb la Myriam Swanson. I també estic escrivint nous temes del nou treball que espero poder gravar el proper any. I consolidar la banda que he muntat com a homenatge a un dels meus referents: BB King.

Després de la conversa compartida les Montses tenim clara una cosa tenim ganes de gaudir del directe que l'Amadeu oferirà demà al Jamboree !!  

Ah i si voleu saber més d'ell ...passegeu per la seva web: www.amadeucasas.cat

 

Comentaris