2 senyores, 10 senyors al mes d'agost amb XAVIER CARMANIU


2 senyores, 10 senyors al mes d'agost

AMB 

XAVIER CARMANIU @xaviercarmaniu

 

Historiador i periodista

 
Montses: ets home d'estiu?

Xavier Carmaniu: Sí, sempre i quan no hagi de passar massa calor i pugui posar els peus (i la resta del cos) en remull. M'agrada que els dies siguin més llargs i que la rutina canviï de ritme.

Mts:a l'estiu consumeixes més o menys art?

X.C:Més que art, potser hauria de dir que cultura en general. Tot i que si m'estic a casa potser no tant. En canvi si vaig de viatge acostumo a visitar els museus i llibreries del lloc que visito.

Mts:meló o síndria?

X.C: Síndria, síndria i... una mica de meló.


Mts: t'afecta la calor per crear?
X.C: Cada vegada la suporto menys. Deu ser cosa de l'edat.

Mts: com és el teu dia d'estiu perfecte?
X.C: Llevar-me sense pressa, esmorzar tranquil·lament, llegir una mica, anar a la platja (o la piscina), dinar, fer migdiada, treballar, fer esport, tornar a posar-me a l'aigua, sopar, allargar la sobretaula o llegir o tornar a treballar.

Ara m'adono que els meus dies d'estiu perfectes tenen 48 hores! Per això em costa tant aconseguir-los!

Mts: com influeixen a la teva vida els premis rebuts?
X.C: El dia que me'n donin algun ja us ho explicaré. I si en coneixeu algú que en vulgui donar i no sàpiga a qui, comenteu-li que jo tinc un parell de prestatges buits a casa.

 

Mts:per tu l'hora perfecte per anar a la platja és ?
X.C: Al vespre quan el sol començar a baixar, fins que es fa fosc.

Mts:del teu darrer treball "DeLorean" 3 motius perquè el gaudim aquest estiu.

X.C:

El primer és fàcil: només es fa aquest estiu. S'acaba el 28 d'agost.

El segon per què coneixereu una altra cara de gent interessant, des de Joan Dausà fins a Vicenç Villatoro passant per la Nina o en Màrius Serra.

I el tercer és insuperable: és gratis! Només cal posar la ràdio!

Mts: la cançó perfecte per un vespre d'estiu és...
X.C: Depèn de què toqui fer aquell vespre. Sóc molt d'escoltar cançons fins les avorreixo. Ara darrerament m'ha agafat molt fort per sentir "Comets" dels "Cocoon".

Mts:nous projectes de cara a tardor/hivern?
X.C: Em temo que serà acabar els que em quedin pendents d'aquest estiu. Els freelance perseguim el temps amb la mateixa ànsia que el conill d'"Alícia al país de les meravelles"!

A ell no li agrada el Gin, a mi no m'agrada el cafè ...i si fem un vi? Un vi que d'inici ens du a parlar dels orígens de tot plegat, com a bon historiador no escatima detalls, i de final ens fa mirar les xarxes socials, com no podia ser d'una altra manera.   

Comentaris