2 senyores, 10 senyors al mes d'agost amb ARNAU TORDERA


2 senyores, 10 senyors al mes d'agost

 amb
 

ARNAU TORDERA @ArnauTordera

Creador psicalíptic (arnautordera.cat) i cantant d Obeses (@Obeses i www.obeses.cat)

 
Montses: ets home d'estiu?
Arnau Tordera: No estic convençut que sigui home però sigui com sigui, l'estiu sempre em resulta força plaent.
 

Mts:a l'estiu consumeixes més o menys art?
A.T: No canvia el meu "consum" d'art depenent de l'estació de l'any. Depèn exclusivament de l'atractiu de les propostes que s'ofereixen i em temo, segons el meu criteri, que és una època tan poc suggestiva com les altres.

Mts:meló o síndria?
A.T:Síndria, sense cap dubte. A part de ser un fruit femení, el seu color roig i la peculiaritat del seu sabor refrescant sempre m'ha atret. Juntament amb el plàtan, és una de les meves preferides.


Mts: t'afecta la calor per crear?
A.T: M'afecta més negativament el fred. La calor em transporta a una espècie de vivència onírica on la creativitat és més dúctil i per tant, bona part de les idees apareixen en època de bonança climàtica.

 Mts: com és el teu dia d'estiu perfecte?
A.T:És prou previsible. Marisc, Champagne, Quartet en Fa de Ravel, sexe, concert d'Obeses i una passejada per Tona de nit.

 
Mts: com influeixen a la teva vida els premis rebuts?
A.T:El món musical català (majoritàriament i salvant-ne algunes excepcions salades) encara no és prou madur per premiar la meva obra. Segurament d'aquí uns 4 o 5 anys quan la tasca pedagògica inherent a la meva obra hagi fet ja un llarg recorregut, llavors els reconeixements començaran a caure del cel. Tanmateix, quan aquest dia arribi, seguiré donant-los-hi el mateix valor que ara: cap.

Mts:per tu l'hora perfecte per anar a la platja és ?
A.T: La platja només m'agrada quan el sol està caient i la calma de la tarda tardana sembla que ho alenteixi tot. Tot passa a càmera lenta i tenyit d'un to groc vermellós. M'agrada aquesta sensació. I esperar que es faci de nit i llavors banyar-me. Nu.

Mts:del teu darrer treball "Monstres i Princeses" 3 motius perquè el gaudim aquest estiu.

A.T:

En definitiva pels mateix motius que considero que qualsevol amant de l'art, i de fet de la vida hauria d'escoltar els 2 anteriors:

- No ha escoltat mai res igual, enriqueixi's.

- Viurà una experiència estètica que el fascinarà com cap altra.

- Serà més feliç i tindrà una vida millor.  

 

Mts: la cançó perfecte per un vespre d'estiu és...
A.T: Seaside Rendezvous, de Queen. Una de les cançons més meravelloses que s'han compost mai.

Mts:nous projectes de cara a tardor/hivern?

A.T:Per descomptat. Ara estic immers en la gira de presentació de Monstres i Princeses però paral·lelament estic treballant en un projecte amb un famós contratenor català i una orquestra autòctona que estarà basat -en principi- en música del Paral·lel. Així mateix també ha sorgit l'oferta de musicar alguna textos d'un històric poeta osonenc. A part, com és d'esperar, la ment psicalíptica segueix generant idees pel què ha d'arribar a ser el quart disc d'Obeses.

 
Una conversa on ens ha sorprès la frescor i originalitat de les seves respostes; creativitat pura seria la paraula que definiria aquest jove artista que ens ha captivat.

Són grosses i obeses!! i que així segueixin per molts anys!!

Comentaris