La Marta mira el quadre i ...
La Marta, obre la porta de l’oficina i
una bafarada de calor li bufeteja la
cara, la cara i el cos. Aquella bafarada de calor la fa sentir incomoda i ja
de bon matí té la pell xafogosa causa efecte de que ahir tarda l'últim en marxar
de l'oficina va tancar l'aparell d’aire condicionat.
Les senyores de la neteja de ben segur
han fet acte de presència a l'espai
perquè nota que n'han canviat els quadres de
lloc.
La Marta camí de la seva taula fa un sospir desitg perquè la jornada laboral, que té per endavant, li passi el més ràpid possible.
La Marta camí de la seva taula fa un sospir desitg perquè la jornada laboral, que té per endavant, li passi el més ràpid possible.
Asseguda a l'ordinador redacta el
primer mail del dia. Assumpte:
recull de premsa 01-08-14; destinataris:
directius de l’empresa; hora: 9.05h i mail enviat!. És aquest el
moment de preparar-se un café i
d'enfrontar-se a les quatre pàgines en blanc que ha d'omplir a cop de 4 notes
de premsa de caire comercial amb esdeveniments promocionals que ahir tarda van
tenir lloc a diferents punts de la ciutat.
El full en blanc comença a omplir-se
amb un suposat titular que
més tard, en funció de l'evolució del redactat de la notícia, modificarà. A la
primera nota pensa i
deixa anar-hi engrunes de creativitat. Això sí, sempre controlada pel context de
la marca comercial. En aquesta primera nota de premsa posa de relleu els
trets humans de l’equip que conforma el backoffice del producte promocionat a
la Plaça del Rei mitjançant un espectacle de malabars.
La Marta de tornada de l’impressora, on
ha anat a buscar la nota a paper, es fixa en un dels quadres nous, just el que
li cau a l'esquena de la cadira, és una litografia seriada
d'un quadre de Jackson Pollock. L'expressionisme
abstracte i
l'Action Painting del
quadre li
embriaguen la mirada. La conjunció les seves traces semblen
conformar-li un quadern de bitàcola on hi pot veure: tots
els estats del dia, tots els segons de la nit, la perfecció d'estar junts però
no embrutats que n'obté en Pollock del
seu joc amb els colors.
A ella després de veure el quadre se
li il·lumina la
cara i encara amb més energia comença una pàgina en blanc que conformarà la
segona nota de premsa que està de camí entre el cervell i el teclejar dels seus
dits. La Marta està
redactant, redacta i es toca la cara, fa un glop d'aigua, es gira
i mira el quadre i es toca la cara, es
toca l'orella.
...flueix de la seva ànima el somriure
d'aquell que li fan pessigolles als peus; salta
nua de prejudicis als llits elàstics com quan era infant; gravita
per l'oficina i acarona amb delicadesa les fraccions endurides dels seus companys; recita
poesies a les flors; remou
les busques dels rellotges; es
gronxa a la cadira del seus superior; regala petons
a tots els que enfadats creuen la porta; dibuixa
traços de colors a les pantalles dels ordinadors; crema
els contactes de valor; i
somriu; i viu...es gira, mira el quadre, es toca l'orella i es toca la
cara.
S'aixeca, la Marta, per estirar les
cames i fer un mos. Un descans de 45 minuts per canviar d'aires o per anar
al lloc on cada dia pretén desconnectar. Les
seves dents esmicolen l'habitual entrepà
de Viena i
formatge, fa un darrer glop de coca-cola i
s'aixeca per tornar a l'oficina.
De nou a l’oficina, la Marta, mira el
quadre i es toca la cara, es toca l'orella...i estripa
tractes de favors; baixa el cost de vida de la ciutat; redueix l'IBI;
amplia les ajudes socials; obre
el menjador escolar les
24 hores del dia per
tot aquella que necessiti plat calent; ofereix
descomptes pels avis a les botigues que tenen al costat de casa; posa més
transport públic; cada dissabte ofereix ball a la plaça Principal;
retira el cost d'entrada al patrimoni històric; dóna ajudes a tots els que van
a treballar amb bicicleta; garanteix una educació en català a les escoles; a
tots els seus companys els hi permet fer un horari flexible per conciliar la
feina amb la vida familiar; per sempre més entrada lliure al teatre i al
gimnàs. Es sent com una fada amb la seva vareta que li permet canviar el món... i
somriu; i viu ...
es gira, mira el quadre,es toca l'orella i es toca la cara.
Amb el rictus ja més cansat la Marta segueix
teclejant la tercera de les notes de premsa previstes per avui. D'aquesta poc en
direm doncs ha agafat el patró marcat de
l'any passat i es
dedica a omplir les
coses que han canviat: que si
hora, que si lloc, que si els assistents són tal i tal ... es gira, mira el
quadre, es toca la cara i es toca l'orella.
I tot cantant surt a passejar; a la
ciutat pinta façanes de colors; fa que flueixi la casualitat entre dos que
estan enamorats però encara no se'n han adonat; s'asseu a un banc i explica la
veritat; guarneix de flors els balcons; converteix en legals tots els favors; regala
diaris als avis; fa tallers d'herbes remeieres; converteix en amables els veïns
que fugen de la simpatia; posa música pels carrers; i somriu;
i viu ... ... es gira, mira el quadre, es toca l'orella i es toca la cara.
Aquestes hores ja li costa omplir la
quarta pàgina en blanc, a la Marta, se la veu buida, cansada com si un vampir
li hagués xuclat l'energia. Però malgrat tot tecleja i rectifica, rectifica i
tecleja. La Marta rectifica més que no pas tecleja i les parpelles resten al
límit entre està tancades i està semi obertes...es gira, mira el quadre, es
toca la cara i es toca l'orella.
I somia desperta; i s'allibera de
feines feixugues esclaves de sous mil·leuritstes;
i fa espernegar les injustícies; i declara la llibertat de l'ésser per sobre de
qualsevol bandera; i s'aferra en que la veritat és com un riu subterrani que
tard o d'hora l'aigua flueix a la superfície; i fa brollar aigua dels
brocs dels càntics; i fa brandejar les onades del mar; i dóna sentit a les
pedres; i fa que les granotes regnin la ciutat; i brama als set cels que la
imaginació és el poder de saber que tot és possible; i augmenta el batec dels
desitjos que flueixen del cor; i
somriu; i viu ... es gira, mira el quadre, es toca l'orella i es toca la cara.
Però aquest cop la Marta decideix no
tornar a la realitat...prefereix la realitat que rau en l’
immensitat d'un
quadre de Jackson Pollock
en aquell punt just entre somni i realitat que no pas la
duresa de les polítiques d’empresa poc racionals.
Besitos
Montse
@solemontsesole
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada